Everyone’s a baker!

An overview of key consumer trends impacting bakery products in the COVID-19 era.

Flour and yeast – nearly three months since the beginning of the COVID-19 pandemic, retailers still struggle to keep up with the increase in demand for these products. With more and more Canadians households discovering the joy of baking, how has this massive shift in consumption behaviour impacted bakery products sales in grocery stores? As we move into summer and the BBQ season, where are the biggest opportunities for growth? Come join Francis Parisien, Vice-President at Nielsen, who will discuss key insights on baking goods and products, along with recommendations to consider as we look ahead.

Join us for this free interactive webinar, with opportunity to ask questions in live time. Follow up information will be emailed to all participants after the webinar.

June 23
11 a.m. Eastern

Speaker

Francis Parisien  

Vice-President, Nielsen Eastern Canada

Francis Parisien, Vice-President for Eastern Canada has been with Nielsen for over 20 years and is responsible for the teams in charge of Quebec and Atlantic retail and manufacturer relations.

Always curious and willing to share, Francis is involved in many initiatives, looking for new ways to collaborate with established producers and manufacturers as well as start-ups. His colleagues and clients appreciate his broad knowledge of consumer and retail trends, both locally and internationally.

Tout le monde aux fourneaux!

Une perspective détaillée des dynamiques de consommation touchant les produits de boulangerie durant l’ère de la COVID-19

Farine et levure — près de trois mois après le début de la pandémie de COVID-19, les détaillants ont encore du mal à répondre à l’augmentation de la demande de ces produits. Alors que de plus en plus de ménages canadiens découvrent les joies de faire du pain à la maison, comment cet important changement de comportement a-t-il affecté les ventes de produits de boulangerie dans les épiceries? Alors qu’arrive lété et la saison du barbecue, quelles sont les plus grandes opportunités de croissance? Joignez-vous à Francis Parisien, vice-président de Nielsen, qui discutera de plusieurs dynamiques courantes touchant les produits de boulangerie, et donnera des recommandations clés à considérer pour le futur. 

Joignez-vous à nous pour ce webinaire interactif où vous aurez l’occasion de poser des questions en direct. De l’information de suivi sera envoyée à tous les participants après le webinaire.

Le 23 juin
9 h, heure avancée de l’Est

Francis Parisien  

Vice-President, Nielsen Eastern Canada

Francis Parisien, vice-président de Nielsen pour l’Est du Canada, travaille depuis plus de 20 ans à Nielsen où il dirige les équipes responsables des relations avec les fabricants et les détaillants du Québec et des provinces de l’Atlantique.

Curieux de nature, Francis est impliqué dans de nombreuses initiatives, cherchant de nouvelles façons de collaborer avec des producteurs et des fabricants établis et en démarrage. Ses collègues et clients apprécient ses vastes connaissances sur les tendances de consommation et de vente au détail, tant à l’échelle locale qu’à l’échelle internationale..

S’inscrire maintenant